Ultimeito, kaip ir bet kurio kito žaidimo, taisyklėms išmokti reikia šiek tiek laiko. Bet svarbiausia šiame žaidime perprasti “ŽAIDIMO DVASIĄ”.
Žaidimo dvasia – pagrindinė ultimeito taisyklė ir principas. Ji reiškia, jog žaidėjai siekia aukšto sportinio meistriškumo žaidime bei gerbia savo priešininką. Ultimeite nėra teisėjų, todėl kiekvienas žaidėjas atsakingas už savo veiksmus aikštelėje, kiekvienas sau yra teisėjas, o kilusius ginčus žaidėjai sprendžia tarpusavyje, laikydamiesi garbingo žaidimo principų. Žaidėjai niekada tyčia nesiekia pažeisti žaidimo taisyklių, todėl ultimeite nėra nustatytų griežtų nuobaudų šių taisyklių laikymuisi užtikrinti. Jeigu visgi taisyklės yra pažeidžiamos, žaidžiantys žaidėjai turi šūktelti įvykusio pažeidimo pavadinimą, arba tiesiog “Bauda (angl. foul)!”. Tai apima šūktelėjimą net ir tais atvejais, kai pats esi padaręs pažeidimą, tačiau žaidėjas, kurio atžvilgiu taisyklės buvo pažeistos, to nepadaro.
Taigi iš esmės ultimeite pasikliaujama garbingumu, pasitikint, jog nei vienas žaidėjas neturės ketinimų apgauti kitus.
Kiekvieno turnyro metu visos komandos balsuodamos išrenka tą komandą, kuri labiausiai atitinka žaidimo dvasios kriterijus, ir ši komanda gauna “Žaidimo Dvasios” apdovanojimą - garbingiausią turnyro apdovanojimą.
Varžytis žaidžiant ultimeitą skatinama, bet NIEKADA abipusės žaidėjų pagarbos ir žaidimo malonumo sąskaita!
Žaidimo dvasios mokymas ir tobulinimas
Mokyti žaidėjus žaidimo dvasios gali būti pakankamai paprasta, tačiau kartu ir sudėtinga.
Žaidimo dvasios elementai yra skirstomi į penkias kategorijas:
Tačiau, kai reikia paisyti visų šių elementų įtemtų varžybų metu, tuomet pasidaro sudėtinga.
Žaidimo davisios balai turėtų būti skiriami dalyvaujant visai komandai, kartu su komandos žaidimo dvasios kapitonu. Čia (SOTG-vertinimo-pavyzdziai) galite susipažinti su žaidimo dvasios vertinimo skale ir už kokį varžovų elgesį galima skirti kokį įvertinimą.
Žaidimo davsios aptarimas rateliuose
Per daugiau negu 15 metų patirtį WFDF suformavo ir ištobulino žaidimo dvasios vertinimo sistemą, kuri naudojama beveik visuose lėkščiasvydžio turnyruose ir čempionatuose.
Žaidimo dvasios rateliuose, kurie vyksta tarp dviejų komandų iškarto po vykusių varžybų, yra aptariami pozityvūs ir/arba negatyvūs momentai, kurie išryškėjo žaidimo metu. Diskusijų metu siekama aptarti teigiamus ir neigiamus žaidimo momentus siekiant pagerinti, tiek savo, tiek oponentų, žaidimo kokybę.
Mokymas (/-asis)
Žaidėjai ir treneriai kurie moko naujus žaidėjus ir taisykles taip pat turėtų užtikrinti, kad pradedantieji suprastų žaidimo dvasios pagrindus. Siekiant palengvinti žaidimo dvasios mokymo čia rasite naudingos informacijos (tačiau tik anglų kalba):
Kaip pagerinti žaidimo dvasią jūsų komandoje
Rengiant turnyrus galite naudotis šia žaidimo dvasios vertinimo sistemos lentele.
Nepamirškite vadovautis SOTG-vertinimo-pavyzdžiais siekiant skirti adekvačius balus.